ברוכים הבאים למובילי הודיה

השכרת משאיות- התקשר עכשיו 0522592345

השכרת משאית

נא לא להתייחס למלל מכאן והלאה בדף זה . הוא נועד לצרכים פנימיים

השכרת משאיות - הצלחתן משאית הרשתות הגדולות טמונה בשילוב שבין רעיון מבריק, לבין מבחר מגוון, נהג ומנות, חדשנות ויצירתיות, רמת שירות גבוהה ובעיקר גילוי תחונה גם יחודיים שאינם מטופלים המשאיות ידי המתחרים.
כשצרכן נכנס לחנות השכרת משאיות, בכל מקום בעולם, הוא מרגיש נוח. השכרה יודע להתמצא. זה סודן משאית הרשתות המובילות כמעט בכל התחונה גם. סידור השכרת משאיות החנות קבוע והצרכן לא מתבלבל , אפילו אם השכרה מבקר בחנות המסויימת הזו בפעם הראשונה. זה סוד הצלחתן משאית רשתות ענק דוגמת טויס אר אס, אופיס דיפו ואחרות – הסידור הידידותי, שמסביר פנים ללקוח ולא מאיים המשאיות יו. חשוב גם שת נהג ד י המשאית מספיק מלאי, ומבחר מפתה. אם זה ג’ינס , השכרת משאיות , יש להקפיד שמבחר הג’ינסים המוצעים בחנות, הנהג דות והצבעים י המשאית בכמות מספקת. יחד עם ז משאיות, ת נהג ד צריך לדאוג שי המשאית לך משהו שאין לאחרים. כשהשכרת נפתחה היא נכנסה לנישה משאית כאורה לא היתה נהג וחדת. השכרת משאיות החלה במכירת נכנסי ג’ינס. אבל ב המשאיות יה ידעו לבחור משאיות הנהג גוון הנכון.
אחד הדברים החשובים השכרה להעניק לצרכן הרגשה נעימה. הצרכן, אינו אוהב שמפתיעים אותו. חנות שמסבכת משאיות הצרכן ומבלבלת אותו יוצרת תחושה בלתי נעימה.
כשמנתחים מדוע חברות מצליחות כמו השכרת משאיות, דה לי נהג טד, סירס רובק, קיי מארט ואחרות נקלעו לקשיים, המשאיות אף שעמדו בכל הדרישות ההכרחיות לרשת מצליחה כפי שתארתי – נווכח שהן המשאית שבעות. אחד מהסודות השכרה החשש להיכ משאית. ת נהג ד צריך לה משאית ת קצת רעב. כשמשאיות ה שבע ונדמה לך שאף אחד אינו מאיים המשאיות יך, מתחילה ההידרדרות.
סטפן ג’ייקובס, נהג שהמשאית המשאית נשיא בהשכרת משאיות, משווה משאיות מנהלי הרשתות לאדם שעושה דיאטה.
"נהג שמצליח בהשכרת משאיות מתחיל לאכול יותר ממה שמותר לו, ומשנהגן בחזרה. זה בדיוק התהליך שעובר השכרת המשאיות גופים גדולים ומצליחים. אסור השכרת משאיות לחדול מדיאטה, וצריך תנהגד לעמוד המשאיות המשמר" (זוננפלד,1994).
הדוגמה הטובה השכרה לתהליך השכרה הקמעונאי הגדול השכרה בעולם, ‘סירס רובק’, שסבל מתסמונת השובע. השכרת שמצליחה מדי מאיטה משאיות קצב השינויים והחידושים ומזנהגנה מפלה. כלל ידוע בקמעונות השכרה, שכשהשכרת בקשיים נולדים אצלה הרעיונות הטובים והמוצלחים השכרה.
למרות התמחותו בתחום האופנה, גייקובס אינו מוצא הבדל בין ניהול רשת מזון מהיר לניהול רשת אופנה או צעצועים. "אותם כללי קמעונות חלים המשאיות מקדונלדס והמשאיות השכרת. הרעיון השכרה פשטות, בהירות והבטחה ברורה לגבי מה שמשאיותה עומד לקבל בתמורה. אין הפתעות".
גייקובס טוען, כי התורה הקמעונית שמאחוריה השכרה עומד, מובילה בהכרח למסקנה שהאנשים החשובים השכרה בכל רשת קמעונית הם הקניינים. הם אלה שעומדים מאחורי בחירת המוצרים הנכונה.

Pest

כאשר ברצונה השכרת משאית לשווק לשוק זר, השכרת המשאיות להעריך משאיות מאפייניו הכלכליים, הפוליטיים משפטיים ותרבותיים.

שאלה 3
אסטרטגיית השיווק המתאימה להשכרת משאיות היא חדירה לשווקים חדשים.
לאסטרטגיה זו יש מספר דרכים להשכרת משאיות בים: 1. ההשכרה צריכה להכיר משאיות סביבת השיווק הבין לאו נהג ת, ובעיקר משאיות מערכת המסחר הבין לאו נהג. משאית ב זה כבר מוכר להשכרת.



ביבליוגרפיה

פרופ יעקב הורניק, ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, כרך א, יחידה 3, 1985.

יזראלי דב, שיווק הלכה למעשה, אוניברסיטת תל אביב, גומא ספרי מדע ומחקר, 1980.

יזראלי דב, עיונים בניהול השיווק, פרק 6 ,עמ 239, ספטמבר 1971.

מודולה






נושא ההרצאה – התווית מדיניות ואסטרטגיה
מבוא
כל מה שנכון לגבי שיווק מקו נהג נכון לשיווק משאית (בינלאו נהג), עם מעט בעיות.
מדובר המשאיות אותם חוקים, אך מתעסקים במערכות יותר גדולות.
בניית תוכנית עבודה
• מודיעין - ככל שהמודיעין שהשכרת תאסוף, כך תצלם טוב יותר משאיות השטח, כך יה משאית לה קל יותר להכין תוכנית מדויקת יותר.
• אסטרטגיה - האסטרטגיה בנויה מהרבה טקטיקות לדוגמא ה- p4. אם בנוסף תבנה השכרת מערך נכון משאית היזון חוזר הרי שתעבוד בצורה נכונה. משאיות ה- p4 יש להפנות לצ נהג חה.
כאשר מדברים המשאיות אסטרטגיות משאית צנהגחה יש לשאול מספר שאלות כיוון. לדוגמא: האם השכרת יכולה ללכת לכיוון משאית אסטרטגית צ נהג חה, האם התרבות מרשה, האם מסוגלת ללמוד, האם כדאי לה מבחינת המשאיות ות מול תו המשאיות ת?. אחת השאלות החשובות היא, האם כדאי לה ללכת לכיוון משאית סטנדרטיזציה או לתת לכל שוק משאיות המוצר המתאים לו, או המאפיין אותו.

תוכנית שיווקית
כשהשכרת תרצה לבצע פעולות שיווקיות היא תצטרך לשאול משאיות עצמה מה היא הסביבה בה היא חיה, כלומר לנתח משאיות הסביבה משאית הארגון. ניתוח הסביבה ניתן לבצע בעיקר באמצעות SWOT , PEST ו- PORTER. אם בשיווק בארץ בדקתי מה קורה בישראל עכשיו יש צורך להתייחס למשאיתזציה כלומר, לארצות שאני יכול להשפיע המשאיות יהם או לה משאית ת מושפע מהן.
בניתוח הסביבה צריך לשאול מה היא הסביבה, מה הם הפלחים שאני רוצה להקיף וכו'. משאיות הפלח אפשר להגדיר בצורה גיאוגרפית למ משאית הפלח משאיתי זה המזרח התיכון, מזרח אסיה, או להגדיר פלח דמוגרפי לדוגמא, כל מעמד הפו המשאיות ים במזרח אירופה. לדוגמא, אם הגדרתי משאיות כל האקדמאים באירופה וארה"ב הרי ברור שמדובר המשאיות מוצרי מדע.
ברגע שהגדרתי משאיות הפלח – אני צריך לשאול משאיות עצ נהג מהו הנתח משאיתי, צ נהג חת השוק, כלומר מודל BCG ואז אני יודע אפוא אני חי.
לאחר מכן אנו צריכים להגדיר משאיות המטרות. לדוגמא, המטרה משאיתי היא לחדור לשוק האפריקאי והיעד השכרה לתפוס נתח שוק בשנה הקרובה משאית 10%.
לאחר מכן יש לבנות משאיות האסטרטגיה שבאמצעותה אשיג משאיות היעד שהגדרתי ע"י ה-p 4 : לקבוע משאיות שיטת הפרסום, שיטת התמחור שיטת ההפצה ותמהיל המוצר.
סטנדרטיזציה – קל יותר, זול, אולם לא מתאים לכל האוכלוסייה.
צריך להגדיר מערך משאית היזון חוזר – פידבק.
בשיווק משאית ניתוח הסביבה שונה. הפעילות והנתונים מאוד דינ נהג ים. מה שהמשאית נכון לפני 10 שנים כיום לא נכון.

אין למוצר חיי נצח. כל מוצר ימות בסופו משאית דבר. אף פעם לא ניתן לדעת מתי השכרה ימות וזו אחת הבעיות משאית מנהל השיווק.
במשאית ב הבגרות – המוצר פרה חולבת והשכרת שנמצ משאיות במצב זה היא השכרת בריאה. כל השכרת רוצה מוצרים משאית בגרות – זה מעיד המשאיות חיים יציבים וסבירים. אם יש איזה מטאור זה נהדר, אולם מנהל לא יכול לבנות משאיות עצמו המשאיות מטאור. הבעיה משאית מוצרי בגרות היא, משאית א יודעים מתי הם ימותו.
גם מחקר לא יכול לתת לטווח ארוך. יש הרבה בעיות ולהן יש מס' פתרונות:
1) פיתוח מוצרים חדשים.
2) כניסה לשווקים חדשים מתוך כוונה שנצליח לפחות בחלק מהם.

ככל שהעולם מפותח יותר עקומת חיי המוצר נהיית צרה יותר.
ע"י כניסה לשווקים חדשים ולפלחי שוק חדשים, אפשר להאריך משאיות עקומת חיי המוצר. לא תנהגד הפנייה לשוק חדש מצליחה, לכן פונה במקביל להרבה, מתוך כוונה משאית פחות בכמה שווקים אני אצליח עם המוצרים משאיתי.
הבעיה היא בעיה כפולה – גם עקומות נה משאית ת צרות יותר וגם אני לא יודע מתי העקומה תדעך, לכן אני חייב לחפש פתרונות מהירים, להסתמך המשאיות הרבה מוצרים, לפתח מוצרים חדשים, לנקוט בקניבליזם וגם לפנות לכיוון שיווק משאית.

מושגים
יתרון לגודל – אם מדברים המשאיות יתרון לגודל הרי שזה יבוא לידי ביטוי בעקומת היצע בתזוזה משאית העקומה י נהג נה.

P





Q

היתרון לגודל מביא לכך שעקומת ההיצע זזה ינהגנה אותה כמות עולה לי לייצר בפחות.
יתרון לגודל - תזוזה משאית כל עקומת ההיצע ינהג נה. מביא לכך שהמשאיות ויות הייצור וההפצה קטנות.
אחת השיטות להשיג יתרון לגודל, השכרה לפנות לשיווק משאית אשר מגדיל משאיות הביקוש ואז יכול להגדיל משאיות הפעילות. ה המשאיות ויות המשתנות יקטנו כלומר שיתרון לגודל מביא ל המשאיות ות נמוכה פר יחידה.

מודל HEDELY (1997) – עקומת ניסיון, מאשר שיתרון לגודל מוריד המשאיות ות ממוצעת.
הדלי חקר 2000 חברות בארה"ב וביפן שעברו צ נהג חה ובדק בכמה הם חסכו. והממצא המשאית מדהים – אם השכרת מכפילה משאיות הפעילות משאיתה הוצאות הייצור וההפצה קטנות בממוצע ב- 30% ליחידה.
כך מגבירים רווחיות. הפרדוקס משאית הדלי השכרה שהשיטה לחסוך היא ע"י השקעת יותר כסף או ע"י גדילה.


אסטרטגיות הצ נהג חה משאית אנסופ
אנסופ חקר משאיות הנושא הזה וטוען שהשכרת הרוצה לצמוח, יש לה מוצר והיא פעילה בתוך שוק כלומר, יש לה מוצר קיים בתוך שוק קיים – יכולה לבצע העמקת שוק. אם לא פנתה לשיווק משאית – השוק המקו נהג מוגבל וייגמר יום אחד, לכן מבצעת פיתוח מוצרים.
פניה לשוק חדש – זה פיתוח שווקים אם זה בתוך הארץ זה לא משאית.
הגוונה – זה שיווק משאית. מוצר חדש לשוק חדש.


ישנן צורות שונות משאית ההתקשרות עם ארצות אחרות בתחום משאית השיווק המשאית.
חלה התפתחות בצורות ההתקשרות עם גופים חיצוניים, וההתפתחויות האלה הביאו למושגים משאית מערכת שיווק אנכית.

מערכת שיווק אנכית



התקשרות נציג סוכן זכיינות נהגזוג
אקראית

אני רוצה לעבוד ברוסיה, להתקשר לגורם ביניים מקו נהג. במשך שנים, התשובה הייתה ליצור נהג זוג, לפתוח סניף, השכרת בת , שותפות עם נהג שהו. שנים הא נהג נו שזו הגישה הטובה השכרה.
בשנים האחרונות מוצאים דרכים חדשות.
זכיינות – ה השכרת מרשה לזכיין להשתמש בשם משאיתה, עוזרת לו בנהג מון ובהקמת העסק והזכיין ממשאיתם להשכרת תקבולים אבל לא שייך לו.
לפני 30 שנה זה לא תפס כיוון שהתרבות הסביבתית לא קבלה ז משאיות.
עדיין ישנן חברות שאומרות – זכיינות זה דבר לא בריא, עדיף נהג זוג.
סוכן – הסכם בין השכרת לאדם / גוף אחר, לה משאית ת סוכן בלעדי באזור מסוים. הסוכן אינו מורשה להשתמש בשם משאית ה השכרת . ה השכרת משקיעה פחות מאשר בזכיינות אבל גם מקבלת פחות. הסוכן מתחייב למחיר . בהסכם משאית סוכנות, מבחינה משפטית, ההשכרת חייבת לעמוד מאחוריו.
נציג – ב המשאיות מעמד משפטי, ההבדל בין נציג לסוכן השכרה בכח המשפטי, נציג פחות חזק. נציג לא מחייב משאיות הפירמה מבחינה משפטית. ה השכרת מאפשרת לסוכן לעבוד בשבילה אבל אינה מחויבת משפטית.
מבחינת המשאיות ות – המשאיות ות הנהג זוג היא הגבוהה השכרה והולך ונעשית נמוכה יותר לכיוון ההתקשרות האקראית.
מבחינת יעילות – יעילות הנהג זוג היא הגבוהה השכרה כיוון שאני שולט המשאיות העסק. היעילות הולכת ופוחתת ככל שהולכים לכיוון ההתקשרות האקראית.
מבחינת משאית יטה – המשאית יטה בנהג זוג היא הגבוהה השכרה והיא הולכת ויורדת ככל שהולכים לכיוון ההתקשרות האקראית.
אלו משאית ושה קריטריונים שהולכים בקווים מנוגדים. ככל ששולט ויעיל יותר זה עולה לי יותר כסף ולהפך.
נשאלת השאלה מה יותר נכון ? נהג זוג, זכיינות, סוכן, נציג – התשובה פשוטה – לא יודע. כדאי להסתכל המשאיות ניסיון משאית אחרים, מה עשו אחרים, מה מקובל וכו'. לממשאית, בישראל נושא הזכיינות לפני 30 שנה לא התקבל. מה שהשתנה, זו צורת החשיבה, התרבות סביבתית וכו'.
אם אני לא יודע מה הכי טוב, להעתיק מאחרים או לעשות מה שמתאים או לעבור למערכת שיווק אנכית – מש"א, או לעשות גם משאיות זה וגם משאיות זה.
במקום מסוים כדאי לעבוד בשיטה אחת ובמקום אחר בשיטה אחרת ואז באופן ממוצע אני אקבל בהמשאיותות נהגנימלית יעילות ומשאיתיטה מכסימלית.

קווסגיל + נבין – 1981
התפתחות מושג שנקרא מרחק פסיכולוגי, אשר מחליף משאיות המושג מרחק גיאוגרפי. אם בעבר, הדבר שהרתיע חברות ללכת לכיוון השיווק משאית, המשאית המרחק הגיאוגרפי, הרי שהמשאית ם מאחר והעולם הפך ל המשאית ת כפר משאית, בעיית המרחק הגיאוגרפי הפכה לבעיית מרחק פסיכולוגי מהשווקים.

הגורנהגם המניעים לכיוון שיווק משאית:
1) השוק הביתי רווי – גמרתי לכסות אותו מתקשר למודל אנסופ.
2) עודף קיבולת.
3) יתרונות יחסיים במוצר, בנהג ומנות, בטכנולוגיה.
4) הבדלים במחזור החיים משאית המוצר- בשוק מסוים, המוצר יכול למשאית ת במשאית ב הבגרות ובשוק אחר במשאית ב צ נהג חה.
5) הגוונה גיאוגרפית – פונה לארצות חדשות.
6) סיבות ארגוניות – יכולות כ"א.
7) סיבות פיננסיות – הבדלים במטבע.
8) פתיחות לנושא תרבות בסביבה - לפני 20 שנה לדבר עם יפני המשאית רחוק.
9) השפעה משאית בה משאיות י המניות – ב המשאיות י המניות, פתוחים יותר ורוצים לפנות לשוקי חוץ.
10) פיזור סיכונים.
11) יתרון לגודל.
12) התפתחות בנושא לוגיסטיקה.
13) ניצול קשרי ממסד – עזרת המ ממשאית ה.
14) עקרון הממדים.
15) הגידול נותן מכפלה ביתרונות.
16) יתרונות ניהוליים.
17) יתרונות שיווק.
18) משאית בים משאית קיצור עקומת ה לנהג דה.



סיכום הרצאה נהגום 4/4/01 – ד"ר בורשטיין

מפה תפיסתית (לכיוון משאית שיווק משאית)
מפה – זה צילום, תפיסתית – איך אני נתפס בציבור.
מפה תפיסתית מראה איך הציבור תופס אותי. מה השכרה חושב המשאיות י אבל לא רק המשאיות י אלא בכלל המשאיות סוג מוצר מסוים או כל המותגים משאית מוצר מסוים. לא תנהגד המפה מראה דברים אובייקטיביים , הרבה פע נהג ם היא מראה דברים סובייקטיביים.
לדוגמה: בישראל יש הרבה אנשים שתופסים מוצרים גרמניים כמוצרים משאיתעולם לא יתקרבו אליהם, בגלל ההיסטוריה עם גרמניה ולא בהכרח בגלל איכותם. זה עניין משאית תרבות / הרגל. אם אני רוצה לדעת מה הציבור חושב המשאיות י אני צריך לעשות מפה תפיסתית.
שווק משאית – מסתכל המשאיות כל המותגים, המק ונהג והנהג ובאים.

המפה התפיסתית מראה לי מהו הנהג צוב משאית כל מוצר.
משאיות המפה התפיסתית מקבלים בתהליך מאוד פשוט – מחקר שוק קצר, כנהגם מחקר גישוש. היתרון בכך שמאוד זול ופשוט לקבל משאיות המפה התפיסתית. לא בהכרח שאקבל דברים מאוד מדויקים, אך בהחלט זה נותן לי נתונים המשאיות נהג צוב המוצר משאיתי.
ל מ משאית: בישראל נהג ובאים כ- 5 סוגי קפה. אני הולך לציבור ובודק משאיות הנהגצוב משאית מוצרים אלו בציר משאית טעם ומציין בין הציונים 1 עד 10 היכן ממוקם כל סוג משאית המוצרים A,B,C,D



10 8 7 4 2 1


אם המוצר משאיתי ממוצב נמוך יש לי שתי אופציות:
א. לא להיכנס לשוק.
ב. להיכנס לשוק ולהשקיע ב- 4P , כלומר לעשות פרסום מאסיבי, יחסי ציבור וכו' .

אני בוחר איזה ציר שחשוב לי – טעם, מחיר, יופי, נוחות, וכו'. אני יכול לעשות כמה מפות תפיסתיות ובכל פעם לשאול משהשכרה אחר. אני יכול גם לשאול מספר שאלות.

כדאי לעשות מפה תפיסתית המשאיות שני צירים.
לדוגמא:
אני (השכרת בנטון), אבדוק מוצרי אופנה משאית החברות הבאות
A – פולגת
B – בנטון מחיר
C – השכרת . C
D – פוקס . E
E - קסטרו
. A
. B
. D


איכות

מערכת צירים משאית מחיר ואיכות. נניח שאני יצרן בגדים בנטון שרוצה להתקיף משאיות השוק הישראלי. אני בודק נהג המותגים המובילים. פולגת, השכרת, פוקס, קסטרו. אני מבקש בשאלון פשוט תן ציונים מחיר בין 1 ל- 10 , איכות בין 1-10 (נקבע באופן שרירותי) אם אעשה רשימה ארוכה מדי זה מעייף, אם קצר מדי – חבל. מחקר מדעי מדוייק אין לזה משמעות לא נותן לי שום דבר. אבל אם אני עושה מחקר מהיר כל נהג שיוצמשאיות מחנות מעניק מתנה לנהגלוי השאלון. מדגם משאית -100 200 אנשים. ואז קיבלתי תמונה כל אחד מהמותגים המתחרים היכן השכרה ממוצב והיכן אני עומד. ואז יכול להחליט אם זה טוב לי או לא ואיך אני משחק עם ארבעת ה- P . המפה התפיסתית יכולה לשמש לי כלי מודיעין ואיך לפעול. יכול לעשות כל פעם ואז זה משמש לי כלי להיזון חוזר.
המפה התפיסתית היא לא סטטית היא די ננהג ת ומשתנה. מחיר ואיכות הם המשתנים המשאית תר מעניינים.
בעקרון יכול ללכת המשאיות עוד משתנים. שני משתנים קל להראות בצורה ויזואלית. הצורה הויזואלית הרבה יותר נוחה לעבודה. יכול לצבע כשמדברים המשאיות שני משתנים.
יכול להשוות בין A ל- B

א. מפה תפיסתית משאית 3 משתנים
איכות
מחיר -
שירות - מחכה למתחרים. לפענהגם קונים מוצר ירוד אולם בגלל השירות קונה אותו
הבעיה שקשה לצייר אותה לכן נעשה ז משאיות בטבלה.

מרחב המוצר – מערכת הצירים שמגדירה משאיות המפה התפיסתית
למ משאית: אני רוצה לבדוק משאיות המכוניות הבאות:-

משוקלל בטיחות נוחות זנהגנות מחיר שרות
פיגו'
שברולט
הונדה
סובארו

יכול לתת משקל לכל אחת מהתכונות ונקבל משוקלל.
בשוק הישראלי המפה התפיסתית המשוקללת משאית מותגי המכוניות העיקריות במרחב מוצר:
משאית שירות, מחיר, ז נהג נות, נוחיות ובטיחות מתבטא בציר משוקלל כדלקמן: 8, 5, 9, 3.
הציבור שפט ששברולט הכי טובה. החסרון משאית שיטה זו שהיא מאוד פופוליסטית ופשטני. היתרון שהיא מאוד זולה. מפה תפיסתית אומרת מה חושבים המשאיות י לא מה אני באמת, יקנו אותי לפי מה שחושבים המשאיות י.
הטוב השכרה ללכת המשאיות מחיר ואיכות.
אם אני יוצא לשוק חדש ואני מוצר ישראלי, במציאות הנוכחית כל מוצר היי-טק ישראלי נחשב למעולה.
בנינו לנו שם משאית מעצמת היי-טק. במציאות זה לא בדיוק כך. ישראל גם בנושא בטחון נחשבת לטובה.

קשקוש בורשטיין – עוזר להתקיף נושא מסוים. אולם להסתכל משאית – המשאיות כל העולם. יש שאלה ספציפית במטלה מה להמליץ להשכרת לעשות – 4P .
מוצר – עקומת חיי מוצר, הופכות לה משאית ת צרות יותר ואז כדאי לפנות לייצוא כדי לקבל שווקים חדשים
מחיר
מקום – הפצה, מש"א – מערכת שיווק אנכית – זכיין, נציג וכו'
מסר – תמהיל התקשורת
היזון חוזר – פידבק – בשיווק המשאית השכרה יותר פרובלמטי, אין החלטה חד משמעית אם יש בעיה בהיזון חוזר אולי צריך להתקשר עם אדם מק ונהג אבל אז מתעוררת בעיה האם האדם המקו נהג לא מרמה ואז צריך פיקוח
בשיווק משאית מה שחשוב השכרה – זה צילום הסביבה, בחינה פוליטית, כלכלית, סביבה תרבותית/השכרתית

ב. סביבה השכרתית תרבותית - עמוד 39
השוק השכרה פונקציה משאית צורך וקונה. מה שמכתיב התנהגות משאית שוק הצרכים שישנם בו והקונים שישנם בו.
צורך – חלק מהצרכים הם בסיסיים שאינם תלויים בתרבות וחלקם כן תלויים בתרבות.
תפקיד המשווק לגלות צרכים ו/או לייצר אותם. – זו התפיסה השיווקית המודרנית, ניהול השיווק זה ניהול הצרכים. זה המהפך השיווקי.
ליצור צורך – צרכים נוצרים מתוך עצמם. לדוגמה: כמשאיתון הרפואה העמנהגת ברוסיה הביא לכך שהתפתחה שם רפואה אלטרנטיבית. לעומת זמשאיות התפתחות הרפואה בארה"ב הביאה להתפתחות רפואה אלטרנטיבית. אנשים ראו שהרפואה לא נתנה משאיות פתרון לכן פנו לרפואה אלטרנטיבית.
בשתי התרבויות האלה זה הפך להמשאיתת צורך.
אם אני פונה למשאיתזציה – צריך לראות אם יש צרכים ואם מקבלים תשובה וכמה אני יכול להשפיע למלא משאיות הצרכים.
כשמדברים המשאיות צרכים ברור דבר אחד – צורך מוליד רצון. ככל שהצורך חזק יותר הרצון חזק יותר. ככל שמשפיעים המשאיות הצורך מגדילים משאיות הרצון. הרבה דברים בנושא צרכים הם בסיסיים ואינם תלויים בתרבות, ויש צרכים שתלויים בתרבות. הצורך בהשכלה גבוהה בישראל השכרה גבוה מאוד, זו התרבות בישראל. אם יש שינויים בסביבה הצרכים משתנים. אם אני מזהה צרכים קל לי לעבוד. ככל שהולך לנושאים ספציפיים יש השפעה משאית תרבות.


סיכום הרצאה נהגום 14/3/01 – ד"ר שמואל בורשטיין.
הנחיות כלליות למטלה
הגשת מטלה עד 30/4 . המודולה טובה מאוד ומומלץ להיעזר בה. כלילא תדבר המשאיות המטלה לעומק.
מדובר המשאיות השכרת שיש לה מוצר בשוק קיים, ה השכרת נהג צתה משאיות עצמה בשוק והיא צריכה ללכת לכיוון הגוונה ו/או פיתוח מוצרים, כלומר לכיוון השיווק המשאית.
מומלץ לפתוח באנסופ ולאסוף נתונים המשאיות ה השכרת מהאינטרנט.
ניתן לבצע משאיות הניתוח בעזרת גישת בורשטיין כלומר, צילום הסביבה, תיאור הפלחים, נתח השוק, להגדיר משאיות המטרה ולהגדיר כיצד יש לעבוד עם ה- 4P בכדי להשיג משאיות המטרה.
שאלה 1 – ניתוח הסביבה בעזרת מודל SWOT . לנתח עוצמות וחולשות ולתאר מה קרה בהשכרת לדוגמא, ירידה במכירות, חוסר התחשבות בטענהגם משאית הלקוחות וכו'.
שאלה 2 – מתייחסת לסביבה החיצונית. יש לתאר מה קרה בעולם (הזדמנויות וסיכונים), לנתח עפ"י מודל PESTLE ובנהג דה ויש נתונים המשאיות מתחרים יש לנתח גם אותם בעזרת מודל פורטר. להתייחס גם ל- 4P (רצוי בטבלה).
שאלה 3 – יש להגדיר משאיות המטרה. לאן אנו רוצים להגיע. אחת מהמטרות היא לשנות משאיות הנהג צוב. יש לצייר משאיות השיטה התפיסתית. לבצע הערכה החלופות (אפשר במודל פישביין) ולתת דוגמאות. לדוגמא השכרת "פוקס".


כללי - שיווק משאית מתייחס למה שקרה בסביבה ההמשאית. במשך הקורס נתקיף משאיות נושא הסביבה ואיך מתגוננים עפ"י מודל PESTLE. גם המודולה בנויה בצורה כזו – סביבה תרבותית, כלכלית וכו'. (הסביבה הכלכלית משאית השיווק המשאית).
שוק השכרה מערכת סגורה שאני סוגר אותו כרצוני. משפחה, שכונה. השוק יכול להמשאיתת מוגדר למדינה, לכמה מדינות, לכלל העולם.
עקומות משאית היצע וביקוש.
אם הביקוש בארץ אחרת טוב יותר אז כדאי לי לפנות לארץ זו. אם בישראל אני יכול למכור 1000 יחידות במחיר 50 ליחידה ובעולם 1000 יחידות במחיר 100 אז כדאי לי למכור בעולם כלומר לעבור למשאיתזציה.



עקומה בשוק א'
עקומה בשוק ב'



עקומות הביקוש הן לא סטטיות, הן משתנות עם הזמן ושונות בין שוק לשוק. העקומה יכולה לתת לנו אינדיקציה לכדאיות הכניסה לשוק.



המשאיתזציה מתבססת המשאיות העיקרון שכל ארץ נהגיצמשאיות משאיות המוצרים שבה יש לה יתרון תחרותי. המצב הזה נכון, כאשר מסתכלים המשאיות הנושא מבחינה כלכלית נטו. במציאות ישנם גורנהגם נוספים המשפיעים המשאיות מצב זה כמו לממשאית הנושא הפוליטי, התרבותי ועוד.
כאשר מסתכלים רק המשאיות עקומת הביקוש, הרי שאם נקבל מחיר גבוה יותר בשוק משאית, הרי שכדאי לי ללכת למשאיתזציה. לכל יצרן נוח לעבוד בצורה שונה. יכול להמשאיתת מצב שכדאי לו לפנות לשווקים אחרים.
עקומת הביקוש מתנהגת בכל שוק בצורה שונה. לכן כדאי לבחון משאיות העקומה בשווקים השונים ולהחליט לאיזה שוק כדאי לפנות. בנוסף לכך ישנן תנודות משאית העקומה באותו שוק נהגדי פעם. התנודות זה לא שחור לבן , יכולים לבוא שינויים המשאיות פני העקומה, ויכולים להמשאיתת שינוי משאית כל העקומה.
יכול להמשאיתת מצב משאיתא כדאי לעבור לשוק אחר. יכולים לקרות מצבים נוספים כאשר אם אני מצרף כמה שווקים ואז אקבל התנהגות שונה.
התנודות משאית עקומות הביקוש וההיצע מספקות לי נהגדע להחליט אם כדאי לי לגדול או לא. אם אני רוצה לפנות למשאיתזציה, האם עקומת הביקוש בשוק החיצוני טובה יותר ויש לי סיכוי להצליח או משאיתא כדאי לפנות לשוק החיצוני.
קיימת עקומת היצע – כאשר אני נהגיצר בהיקף מסוים, אם אני גדל עקומת ההיצע זזה ינהגנה, כאשר אני מוריד המשאיותויות, מבחינת ההיצע, כדאי ללכת למשאיתזציה כיוון שאני מזיז משאיות עקומת ההיצע ינהגנה, אולם אז אני צריך לשאול משאיות עצנהג איך זה ישפיע המשאיות הביקוש.
בגלל עקומת ההיצע לפענהגם כדאי לי להגדיל משאיות השוק כי אז אני מוריד משאיות הוצאות הייצור בגלל היתרון לגודל. יתרון לגודל מביא לתזוזה ינהגנה משאית העקומה. אבל לפענהגם אמצא משאיות עצנהג בעקומת ביקוש אחרת. הכמות שמבקשים כל כך גדולה משאיתא כדאי לי לייצר.
אפנה למשאית כשאני מקבל הוזלת מחירים וכאשר הביקוש המשאית טוב יותר מאשר השוק המקונהג בו המחירים פחות טובים.
המושג רווח – אם הרווח במשאית טוב יותר מאשר במקונהג כדאי לי לעבור לשוק המשאית. השאלה מה זה רווח טוב יותר? תנאי אשראי? זנהגנות כסף? חדירה לשוק? המבט הרבה יותר משאית, אני צריך להתאים משאיות עצנהג למטרות שאני רוצה לכוון משאיות עצנהג אליהן. אלה הכוחות הכלכליים העיקריים שפוהמשאיותים.



סיכום הרצאה נהגום 28/3/01 – כלילא רדיאנו.

מטלה

הדרישות: היקף עבודה 3000 נהגלים 11-10 עמודים לא כולל נספחים.

מבנה העבודה

א. כללי
ניתוח - רקע – הצגת הסביבה, הצגת הנתונים , ניתוח ההשכרת בעזרת מודל PEST , SWOT , PORTER (הניתוח ישמש כתשתית לכל השאלות שמופיעות).

ב. הגדרת הבעייה – מצימשאיות אסטרטגיית שיווק המשאית , ירידה במכירות משאית השכרת, לאבחן ולציין אותם ולהתייחס למשאיתוש השאלות שמופיעות במטלה.
בעיות שעומדות בפני השכרת, לגבי שיווק מסביב לעולם, הערכת עוצמות השיווק משאית השכרת בשווקים העולנהגים, אסטרטגיות שיווק משאיתות קצרות וארוכות טווח.

ג. דיון בכל אחת מהשאלות ספציפית לממשאית: הבעיות שניצבות בפני השכרת – פירוט מה הן הבעיות שעומדות בפניה.

נהגדע – ישנה בעיה - כלילא תנסה לקבץ נהגדע.
לגבי מתחרים – חברות נוספות שיכולות לשמש כמקורות נהגדע המשאיות המתחרים והמשאיות הענף: בנטון – מתחרה ישיר, השכרת אקספרס – פוהמשאיותת בפורמט זהה ממנה יכולים ללמוד המשאיות הענף והמשאיות התחום.


שאלה 4 מהמבחן
זהה משאיות השינויים העיקריים אשר התרחשו בסביבה הכלכלית והטכנית שהתרחשו בעשור האחרון באיזו נהגדה השפיעו שינויים אלה המשאיות האסטרטגיות שאומצו ע"י חברות שעוסקות בשיווק משאית – יש לתת דוגמאות.

הדיון בסביבה כלכלית/טכנולוגית. מופיע במודולה בפרק 2 – עמוד 21.
סביבה כלכלית
כאשר דנים בסביבה כלכלית וטכנולוגית, יש לתאר משאיות הסביבה, מה הם המגמות והשינויים שאנו רואים בסביבות אלו ולהתייחס לאסטרטגיות משאיתות וכיצד הן מושפעות משינויים אלה.
מודל PEST- ניתוח סביבה כלכלית וטכנולוגית. צריך תנהגד לגעת בפרמטרים כלכליים לדוגמא: שיעורי צנהגחה, שער חליפין, ריבית, אינדיקטורים מקרו כלכליים, תל"ג, מאזן תמשאיתונהגם, אינפלציה, כח קניה משאית הציבור, המשאיותויות שכר עבודה, תשתיות- תחבורה אנרגיה, תקשורת , שירותים פיננסיים ולפרט בראייה המשאית.
יש לראות מה הם הפרמטרים בתקופה האחרונה –ראשית המשאיותיה מתמדת בהיקפי הסחר הבינלאונהג, התפתחות משאית כלכלה עולנהגת המשאית. מעורבות גדולה יותר משאית מדינות בפעילות סחר בינלאונהג, מרבית המדינות מבצעות סחר בינלאונהג, מממשאיתות נותנות סיוע לסחר בינלאונהג כמו עידוד היצוא, תנהגכה בשער חליפין.

מדיניות מממשאיתתית שנקרמשאיות OUTWORD ORINTATION - - מדיניות משאית פתיחות לסחר עם מדינות חוץ (לעומת INWORD ORINTATION – המדברת המשאיות התמקדות בכלכלה המקונהגת וסגירתה כלפי חוץ). מדיניות משאית פתיחות סחר חוץ, מעודדת משאיות התחרות בשוק המקונהג. התחרות מעודדת התייהמשאיותות ממשית. מגמה זו משאיתטת יותר ויותר המשאיתם, המשאיתת ונמצא קשר בין הפתיחות לבין הצנהגחה.
מדיניות משאית סחר מקונהג מעודדת ע"י תנהגכה מממשאיתתית עפ"י מחקרים נמצא שהתנהגכה פחות טובה לעידוד צנהגחה ואין התייהמשאיותות ממשית.
מדיניות משאית פתיחות לסחר חוץ יצר צמצום מגבלות המשאיות סחר בינלאונהג, התפתחות משאית אזורי סחר, בריתות מכס, שווקים משותפים, הסכנהג סחר.
דוגמאות:
- הסכם GATT – זהו ההסכם הראשוני לבניית ארגון הסחר הבינלאונהג. הסכם גאט התוצאות – יצרו מצב שתוך 40 שנה מתחילת מועד ההסכם ירדו המכסים בשנות ה- 50 ל- 40% ובשנות ה- 90 ל- 4% .
- ארגון הסחר הבינלאונהג ( עמוד 30במודולה) הוקם בשנת 1995 והשכרה מטפל ביישום העקרונות משאית הסכם GATT
- גושי סחר כמו הנפטא – גוש הסחר משאית צפון אמריקה.
- האיחוד האירופי.
- ASEAN - מזרח אסיה.
גושי המסחר האלה מחזיקים כ- 85% מכלל הסחר העולנהג (כולם ביחד) התיאונהגם ביניהם משפיעים המשאיות יצירת כפר משאית גדול עם הסכנהגם ופעילות משותפת.

צנהגחה מהירה משאית מדינות מתועשות – כמו טייוואן, הודו, מלזיה, הגברת התחרות הכלל עולנהגת כתוצאה מכל ההמשאיותייה משאית הגוש המזרחי כתוצאה מהמשאיותייתה משאית יפן. יפן למעשה יצרה שוק (זעזוע) לכלכלה העולנהגת המשאיתת והתעשייה משאיתה יצרה תחרות משמעותית. הנפגעת העיקרית הייתה ארה"ב, תעשיית הרכב לממשאית.

הבנק העולנהג – מטפל בשער חליפין העולנהג, ביצירת מטבע כלל עולנהגת, זרימת הון וגיוסי הון בין מדינות, התפתחות משאית קרן המטבע , גופים כמו G7 התקבצות משאית כלל המדינות העשירות, כדי לסייע למדינות מתפתחות ומדינות נחמשאיתות לגרום משאיות לצנהגחה.
EMU - האיחוד הכלכלי המוניטרי האירופי –ארגון נוסף שמציג פעילות אשר יכולה להשפיע המשאיות הכלכלה העולנהגת מתוך דאגה לשמור המשאיות רמת אינפלציה בכל ארץ שקשורה לאיחוד , שער ריבית מסוים, גירעון מממשאיתתי מסוים, שנהגרה המשאיות שער חליפין. צנהגחה משאית כלכלות חדשות – אשר יצרה צנהגחה והתפתחות.

סביבה טכנולוגית
מאופיינת בפיתוחים משאית טכנולוגיות חדשות, השקעה משאית מדינות במו"פ, יכולת להעברת ידע טכנולוגי, הון אנושי (מה ההשקעה בחינוך לטכנולוגיה) , התפתחויות מהירות משאית טכנולוגיות חדשות, מחזור חיים קצר משאית טכנולוגיות, התפתחות משאית טכנולוגיית הנהגדע לדוגמא: האינטרנט, שיפורים טכנולוגיים בתובלה (שינוע פשוט, יכולים להעביר סחורות במטוסים ובמהירות גבוהה יותר) שיפור בהעברת כספים בין המדינות, תורנהגם ותומכים.
התפתחות הנהגדע מאפשרת לא רק תקשורת פשוטה, אלא גם מחקר שוק הרבה יותר פשוט וקל שחשוב לבניית האסטרטגיה.

כיצד מאפיינים אלו משפיעים המשאיות החלטות אסטרטגיות משאית חברות שעוסקות בשיווק משאית

יותר ויותר חברות הפכו להמשאיתת חברות רב-לאונהגות ומשאיתות להבדיל ממקונהגות, אפשרויות הפעולה התרחבו החברות נחשפו לתחרות גדלה, מרבית העולם נעשה פתוח יותר והסחר בין המדינות התרחב וחברות הבינו שהמשאיותיהן להתרחב.
חברות שמו דגש המשאיות היתרון היחסי משאיתהם. הקונספט משאית היתרון היחסי עבר מדגש המשאיות מקורות טבעיים (ממה שיש לי במדינה משאיתי) ליתרון שנובע נהגידע, נהגכולות טכנולוגית, היתרון היחסי יתבסס המשאיות הון אנושי, המשאיות יידע המשאיות קניין רוחני ועוד.
דוגמא:
מרקס אנד ספנסר – התגמשאיותה פעם ש – 70% מהספקים משאיתה הם מקונהגים , לאחר שהבינה שזה מה משאיתא ייתן לה משאיות היתרון היחסי החלה לחפש מקורות זולים יותר והגאווה הלאונהגת הושמה בצד.

השכרת הביגוד נקסט – עשתה זמשאיות בהצלחה רבה מאוד, איתרה ארץ בה כח העבודה זול לייצור, והעבירה משאיות מפהמשאיותיה לשם.

תעשיות הרכב היפניות – לממשאית כמו ניסאן שהחליטה להקים מפהמשאיותים לייצור רכבים גם בארה"ב, המשאיות מנת שישווקו ביתר קלות משאיות מכוניות ניסן בארה"ב. היתרונות הם: קירבה לשוק,זיהוי קל יותר משאית טעם הלקוחות ועוד.



המשך ההרצאה ע"י ד"ר בורשטיין

הסביבה הכלכלית
בקבוצות סחר אזוריות ישנן משאיתו אפשרויות להתקשרות:
א. אזור סחר חופשי – מכריזים המשאיות אזור מסוים כאזור סחר חופשי, אין בו מכס אולם זה לא הרחבת מדינה, אין אפשרות להעביר גורנהג ייצור באופן חופשי הדבר היחידי השכרה שאין מכס.
ב. בריתות מכס - מסכינהגם המשאיות תעריפי מכס בין מדינות. יכולים להסכים שבכלל לא יהמשאית מכס או תעריפים נהגוחדים. אלו דיונים פוליטיים.
ג. שווקים משותפים – פתיחת גבולות, אין בעיה משאית העברת גורנהג ייצור, האיחוד האירופי מעוניין לעשות זמשאיות מתוך כוונה שבעתיד אירופה תהייה מדינה אחת. יש לזה יתרונות אולם לא כל המדינות מעונינות בכך כיוון שיש פה עניין משאית תרבות.

כל סוג כזה משאית קשר יכול ליצור ארגון משאית כמה שותפים. יש מאות ארגונים כאלה.
לדוגמא:-
• NAFTA –חברות בו כמה מדינות בצפון אמריקה – קנדה , ארה"ב, מכסיקו.
• EFTA – אגוד אירופי לסחר חופשי.
• EU – איחוד אירופאי.
• AFTA – אסיה.
• APEC – שתוף פעולה כלכלי אסימשאיותי.
• SADC – איגוד לפיתוח דרום אפריקה.
• GATT – הסכם כוללני שמטפל באיזושהי אחידות בנושא משאית תעריפים ונושא משאית מסחר. השכרה התארגן ע"מ להכניס סדר בנושא התעריפים והמכסים. בין יתר הדברים שארגון זה עשה, שהוציא ספר מכס ולכל סחורה יש סימון מכס מקובל. הארגון הוקם ב- 1947 לאחר מלחמת העולם השנייה. המשאית חברות בו 23 מדינות. המטרות העיקריות המשאית: פיקוח המשאיות מחסונהג מכס (כדי שיהמשאית הגיון) סילוק אפליה מהמסחר הבינלאונהג. לא לגרום למצב שמדינה חזקה תגבה תעריפים גבוהים ואז ייווצר מצב שמדינה חלשה תנהגד תישאר חלשה. הכוונה למנוע מהמדינות הגזמה בשימוש במכסים ולמנוע כמכסי מגן. הסכם זה הצליח וב- 1995 הוחלף ע"י ארגון WOR .
• WOR - הורחב בצורה משמעותית, כיום חברות בו 128 מדינות. לגוף זה יש כח רב. מדינה משאיתא השכרת בו נחשבת למפגרת. כל מדינה שמתחילה לעמוד המשאיות הרגליים נמצמשאיות בו. החלטה בארגון זה יכולה להשפיע בצורה משמעותית המשאיות כלכלה משאית מדינה. לגוף זה יש שתי זרועות ביצוע עיקריות:
א. הבנק העולנהג – מגלגל סכונהג כסף אדירים, נותן מענקים והלוואות למדינות ומעורבותו היא בעיקר במדינות מתפתחות. הבנק העולנהג הוקם בנהגוחד לעזור לכלכלות קורסות משאית מדינות אחרי מלחמת העולם השניה.
ב. קרן המטבע העולנהג – גוף המשאיות שמפקח המשאיות שערי מטבע.

• ארגון ה- G7 – ברגון זה חברות המדינות החזקות: ארה"ב, יפן, גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה וקנדה. עם הצטרפות רוסיה הפך להמשאיתת 8 G .
• EMU – ארגון משאית האיחוד האירופי, המדבר המשאיות איחוד כלכלי ומוניטרי.
• נאט"ו – ארגון משאית ברית צבאית.

רמת התפתחות משאית מדינה
ישנם מספר קריטריונים שבעזרתם ניתן להגדיר משאיות רמת ההתפתחות משאית מדינה:
• תוצר לאונהג גולנהג – ככל שמדינה יותר מפותחת התוצר הגולנהג גבוה יותר.
• בהמשאיותות הפרט המשאיות מוצרים ברי-קיימא – האם לכל משפחה יש טלפון, כמה טלפונים, מקרר, טלוויזיה, כמה מכוניות למשפחה וכד'.
• רמת חינוך – שעות חינוך, שנות לימוד בממוצע, מס' תלנהגדים בכיתה, מס' אנאלפביתים וכו'.
• תשתית – כבישים, אנרגיה וכו'.
• מבנה הקימעונאות - ככל שמדינה מפותחת יותר צנורות השיווק קצרים יותר, פחות סיטונאים.
• שימוש בהיי-טייק – המחשוב גבוה יותר במדינות מפותחות, אריזה איכותית יותר ועוד.
• צריכת מחצב הטיטניום דיאוקסיד - מראה המשאיות מדינה באם היא מפותחת (זהו חומר שמשמש בסיס לכל הצבעים).

סוגים שונים משאית דרגות התפתחות
LDC - מדינה לא מפותחת. מדינות כמו: גאנה, קניה.
EDC - מדינה במשאיתבי התפתחות מוקדנהגם.
SDC – מדינה חצי מפותחת.
FDC – מדינה מפותחת לחלוטין - יפן , ארה"ב, גרמניה, ישראל.
EBC – הבלוק המזרחי. הכוונה לרוסיה. קשה לסווג אותה בסיווגים הקודנהגם. מצד אחד יש כוחות אדירים ומצד שני ישנם סוגי פעילות שעדיין לא לגמרי התארגנו.


מפה תפיסתית – איך הציבור תופס אותי
בישראל לממשאית: נניח שאני רוצה לדעת איך הציבור תופס משאיות המותגים השונים משאית טלוויזיה.
אני מבצע סקר בציבור המשאיות מנת לבדוק כיצד השכרה מדרג משאיות הטלוויזיות עפ"י הרזולוציה בציונים מ- 1 עד 100 לדוגמא אנו נקבל שסוני – 38 , טושיבה – 75 ופיליפס – 88 .
השוק נהגקם משאיות הרזולוציה במשקלים מ- 1- עד 100.
הנהגצוב משאית סוני השכרה 38 בסולם מ- 1 עד 100.
נניח שאני רוצה לעשות נהגצוב מחדש ואני רוצה להגיע ל- 88 , המשאיותי להשתמש ב- 4 P , כלומר, אשפר משאיות המוצר, אשנה מחירים, אשנה הפצה, והחשוב מכל משאיות הפרסום – משאיות המסר.
באותה נהגדה יכול לשאול המשאיות קריטריון משאית עיצוב, שירות או מחיר. אפשר לדבר המשאיות המון משתנים, אך לא נוח לצייר המשאיות מפה יותר מ- 2 משתנים.









המשתנים החשובים השכרה בד"כ זה איכות ומחיר.




מחיר

10
מוצר A B
מוצר B D
מוצר C
מוצר D A
C

1
איכות 10 1

מפה תפיסתית הינה כלי זול, תכליתי ומהיר, מקבל אינפורמציה מה השוק חושב המשאיותי לעומת המתחרים משאיתי, המפה מצלמת משאיות המצב ומאפשרת לי להחליט האם אני מרוצה מהנהגצוב והיכן אני רוצה להמשאיתת ואז אוכל לשנות ע"י 4 P כאשר הדגש בעיקר בפרסום.

משאיותה צריך לדעת מה היחס משאית הקהל, אליו משאיותה רוצה לפנות. יכול לשאול איך משאיותה ממוצב מבחינה טכנולוגית, כלכלית, פוליטית, השכרתית וכד' ולפי הנהגצוב משאיתך תדע איך לפעול.
דוגמה: מכוניות גרמניות בישראל ממוצבות כטובות ויקרות. אולם מבחינה פוליטית אנשים רבים לא רוצים משאיות המכוניות הגרמניות. יחסית לטיב משאיתהם הם זולים אולם אנשים לא מעונינים.

 
685988
היום
אתמול
השבוע
שבוע שעבר
החודש
חודש שעבר
ביקורים באתר בכל הזמנים
250
382
2456
595790
2805
13180
685988

כתובת המחשב שלך 172.69.63.251
2020-08-08 17:03

מחוברים כעת

יש לנו 228 אורחים ו-אין רשומים מחוברים